Minggu, 12 April 2009

gua tabuhan

photo sharing and upload picture albums photo forums search pictures popular photos photography help login
Archiaston Musamma Family | profile | all galleries >> Gua Tabuhan, Pacitan tree view | thumbnails | slideshow

Gua Tabuhan, Pacitan

Keunikan Gua Tabuhan adalah seperangkat stalaktit nya dipakai untuk mengiringi lagu gending Jawa. Didalamnya lengkap penabuh dan para sindennya, melantunkan lagu sesuasi pesanan pengunjung. Unik dan menarik.

Lokasinya tak jauh dari Gua Gong. Bisa dicapai dlm sekaligus perjalanan.

Goa Tabuhan first time found by Kyai Santiko.

Actually present it a the line of stalagmite at mountain of chalk is ordinary something but its form special with length until seven metre with approximant diameter one metre making differ in from other. It Is Called As Goa Tabuhan because if lapped will yield sound like rhythm gamelan Java. Goa Tabuhan is initialy known as Goa Tapan because since ahead applied by the chevaliers for meditating. Like Sanggargenu, Bambang Trigo. Countryside Wareng is recognized caused by legend Banteng Wareng during Java War 1825 againts Dutch which is also descendant of Sultan Yogyakarta.

This cave located in Desa Wareng, District of Punung approximately 40 kms from downtown Pacitan towards west.


Archie - Doha
penabuh gamelan
penabuh gamelan
penabuh gamelan
penabuh gamelan
pesinden sedang melantunkan gending Jawa
pesinden sedang melantunkan gending Jawa
penabuh gamelan
penabuh gamelan
penikmat lagu
penikmat lagu
pintu masuk gua Tabuhan
pintu masuk gua Tabuhan
Gua Tabuhan
Gua Tabuhan
Gua Tabuhan tak jauh dr Gua Gong
Gua Tabuhan tak jauh dr Gua Gong
para sinden
para sinden
Gua Tabuhan
Gua Tabuhan
gong dan gamelan - stalaktit
gong dan gamelan - stalaktit
pintu masuk Gua Tabuhan
pintu masuk Gua Tabuhan

1 komentar: